Mörkrets stad..

.. körde Phong och jag igenom nu påvägen hem från jobbet. Halmstad är belagt i totalt mörker. Allt för att politikerna vill spara pengar.
 Pengar som (antagligen) kommer att få gå till polisen , då det med största sannolikhet kommer att begås fler brott under mörkrets skydd.
 Är det värt detta? Att vi ska behöva gå rädda genom mörkret på nätterna? Har de ens tänkt på oss som jobbar nätter? Det verkar som om att antingen får vi ta taxi hem, köra bil själv, eller gå/cykla rädda genom vår egen stad. Det är inte okej!

 På en del av Vallås/Frennarp , ligger Halmstad bilprovning påvägen bort mot gamla sopstationen, över E6an. Där är det okej att mörklägga! Absolut, för där är det sällan folk som går på nätterna. Men mitt i stan? Nej nu får det vara nog!

Och något annat det får vara nog på är irritation! Kvällen började inte bra. Kom till jobbet 16 och började jobba. Då jag hade missat att jag började 18.30. Åkte hem till pappa och lagade middag till han som var klar när han kom från jobbet. Mys att få träffa pappa en liten stund, även om det bara var för 45 min.
 Resten av kvällen på jobbet (när jag väl börjat jobba) gick till en början käpp rätt åt *****, men ju längre kvällen gick desto roligare blev det! Allt slutade med att Viktor, Phong och jag satt kvar en timme efter stängning och pratade. Som på gamla goda tiden. Härligt! Måste bara tillägga att Phong är den snyggaste asiatiska killen jag någonsin träffat. Snygg i svart är han också! ;) haha.

Ha en fin kväll. Imorgon börjar jag inte förrän 18. (Det vet jag! )

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Tanten

Håller med dig ang den snyggaste asiaten. Japp det är han verkligen!! :-)

2010-02-11 @ 16:58:21
URL: http://mobilblogg.nu/Tant-Rosa

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0