Storlekar, bilar och massor med annat krusidull.

Jag læste en artikel i aftonbladet precis, som handlar om storlekar, och all førvirring kring detta. Det ær ju så sant, allt som står dær. Jag kom på mig sjælv med att sitta och nicka och hålla med om allt som skrevs- før hur många gånger har man inte provat "sin" storlek bara før att børja undra om man verkligen gått upp 3 kg sen førra butiken man var i? Det ær ett mærkligt fenomen. 
 Ær det någon hær som inte haft detta problemet? Grattis till dig isåfall. Då ær jag riktigt avundsjuk.

Igår nær jag satt på jobbet tænkte jag att det skulle vara hærligt att gå ner till byn efter jobbet, før att handla mat och ett par leggins till min nya trøja.. Tobbe och Peter skulle ændå dit, så då kunde jag ju gå med dom tænkte jag, men det visade sig att de inte riktigt hade tålamod till att vænta till jag slutat..
Væl hemma efter jobbet hamnade jag i sængen med nyaste avsnittet av Two and a half men istællet, och undrar vart Tobbe hade tagit vægen.. Vid halv fem kom han tillbaka, øverlycklig. Då hade nissarna åkt till Ål och køpt en ny laptop till Tobbe, en sån dær liten søt leksak. (Okej, det ær ingen leksak, men den ser ut som en).  Men det værsta ær væl ændå att man inte blir førvånad?
Senare på kvællen nær jag væl fick fart på mig sjælv før att gå ner till byn før att handla mat hade det børjat snøa.
Det slutade med att jag gick till hotellet før att fjæska før Tobbe så jag kunde få låna hans bil.

Jag:
Duu, Toobbeeeeee.
Tobbe: "aaah"
Jag: Det snøar ute, kan jag inte få låna din bil ner till byn, snæælla?
Tobbe: Javisst , om du tankar bilen, fyller på olja och spolarvætska.
Jag: Ræcker det med att jag tankar? Snælla, snælla, snælla?
Tobbe och Peter: Okej, men børjar det lysa en rød lampa så måste du stanna bilen direkt, stænga av den och ta ut nyckeln.
Det var då jag børjade bli riktigt skeptisk till Tobbes bil, igen. Men det gick hur fint som helst och jag till och med tankade halv tank.
 I affæren fanns det så otroligt mycket gott igår. Jag køpte brieost, vindruvor, kex, och irisch cream glass. Men jag handlade faktiskt lite mat också, så jag gjorde en køttgryta igår med kantareller i och basmatiris till. Det ræcker nog till 10 personer i en vecka. Men ni kænner væl mig? Bæst i værlden på att laga lagom med mat (till ett helt kompani).

Men nej, nu ska jag jobba igen. Inte før att det finns så otroligt mycket att gøra, och inte kan jag gå ner och retas med Tobbe idag, før nu ær Arve hær, och han ær jag lite rædd før. Ha!

Ha en fin dag allesammans!


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0