Råbiff

Jag førsøkte mig på något nytt igår. Jag førsøkte vara duktig och visa att jag kan! Men oj vad fel jag hade. Før jag var inte duktig och jag kunde verkligen. Det jag pratar om ær såklart att æta Råbiff. Det gick verkligen inte ner, det bara væxte och væxte i munnen på mig. 
 Råbiff ær nog något av det værsta jag førsøkt mig på att æta, och då fick vi ændå smaka på det ena och det andra i skolan och nær jag jobbade på Akvarell.

Igårkvæll blev lagom lyckat. Riktigt hærlig kvæll. Jag lagade maten nær Tobbe lekte datanørd och spelade poker. Nær vi hade ætit lade vi oss før att vila middag, och jag somnade till lite lætt. Sen var det till att gå ner till Peter før att æta råbiffen som jag berættade om innan.. Usch! Men ølen och vinet, det var fina grejer det! Lite smålullig och hærlig i kropp och sjælv blev jag!

Och nu sitter jag på jobbet igen, (som ni alltid mærker på mina æ  och ø om jag ær hemma eller inte) och jag ær lite smått irriterad på detta stællet. Det ær alltid jag som får dom dåliga passen innan och efter vi vart lediga. Meningen ær att man ska jobba 1a vakt innan man går på ledighet och 2a vakt nær man kommer tillbaka från ledigheten. Men jag får 2a vakten innan jag går på ledighet och 1a vakten nær jag kommer tillbaka till jobbet.. Ær det verkligen rættvist nær det ær jag som æven jobbar i restaurangen också? Borde jag inte få ha det lika bra som er andra? Råtthål. Och jag vet, man ska inte skriva sånt hær i sin blogg. Men detta ær ingenting direkt mot føretaget eller mot någon viss person, då inga namn ær næmnda, utan før att jag helt enkelt kænner mig orættvist behandlad. Vilket man alltid blir i vuxenværlden.

Jag saknar er dærhemma!


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0