Lyckans egna speciella sätt..


Wow, vilken helg jag har haft! En av de bästa dagarna i mitt liv måste jag nog nästan ta till med faktiskt.  Massor med skratt, härliga minnen, dans, god mat, härliga vänner och en underbar familj har helgen bjudit på,  så vad mer kan man då önska sig? Ja, orkar ni läsa min helgredogörelse, då får ni veta. Glömde jag säga att jag fått en lägenhet under tiden jag var hemma också? Just nu ler lyckan åt mig på sitt egna glänsande sätt.


Resan till Halmstad gick allt annat än smärtfritt.  Taxin var beställd till 02.00, tåget skulle gå 02.24. Klockan tickade snabbare och snabbare för varje gång jag tittade på klockan, för taxin var försenad, väldigt försenad. 02.21 dök taxin upp, och där stod jag irriterad, förtvivlad och med ett kaos inom mig. Skulle jag hinna? Vi var på stationen exakt   02.25. Där träffar jag tre stockholmare, som också skulle till Oslo, som berättade att tåget var försenat. Tack! tänkte jag då. Men ropa aldrig hej förrän ni kommit över bäcken. För det visade sig snart att tåget inte var så lite försenat.
  03.55 avgick tåget från Geilo, en och en halv timme försenat, vilket betydde att vi var i Oslo en timme för sent till slut.
Jag hade missat mitt tåg till Göteborg, det skulle gått kl. 07. Men tjejen informationsdisken var fantastisk och hjälpte mig med en ny biljett, men först kl 13 gick tåget..
Fem timmar i Oslo är ingenting jag rekomenderar någon om ni är ensamma med resväskor. Men det förstår ni väl själva?


Halv sju var jag hemma i Halmstad, jag grät nästan av lycka när jag gick av tåget. MITT ÄLSKADE HALMSTAD!
 Det var då jag kom på att jag var ganska stressad, jag skulle ju ut med Evelina på kvällen, skynda skynda med taxin
till Vallås för att möta syster, som skulle hjälpa mig att bära för mina och Tobbes böcker hade kommit.
 Hem, duscha, byta om, då kom Evve och under tiden vi väntade på våra pizzor sminkades det och dracks vin. Det var
fantastiskt roligt att få umgås med Evve igen måste jag säga. Kvällen blev så otroligt lyckad.



På lördagen var det att gå upp tidigt för att klippa/färga håret. (Vilket blev SÅ NAJS ALLTSÅ!!) Gick inom Harry's
en sväng på vägen dit och sa hej. Klippte mig hos Självfallet och min frisör, Carina, var jätte duktig. När jag gick
därifrån kan jag lova er att jag gick med ett fånigt leende, för jag kände mig snyggast i världen!
 Skulle träffa Cornelia när hon hade slutat, så jag började kolla runt lite i affärer, och ja, ni som känner mig tänker rätt.
Jag kom hem med ett par heeelt underbara nya festskor, en kappa och ett par jeansleggins (som jag kom på att jag
glömde hemma i Halmstad).
 På lördagen lyckades jag träffa Therese, Cornelia, Carin, Sandra och Mia vilket kändes oerhört härligt. Jag har saknat er!   På kvällen hade vi familjemys (-malin som var så bakfull) med kinamat, levande ljus (hallå eurth hour!!!!) och pratade.



Söndagen började på det mest fruktansvärda sätt man kan tänka sig. (För att ni ska förstå så måste jag förklar att jag
ändrade min klocka på telefonen redan på lördagskvällen för att inte bli försen). Jag vaknade med ett ryck tjugo i ett,
PANIK! Jag skulle hämta Malin ett, för att äta brunch på punch. Slängde iväg ett sms "jag blir liiite sen, okej?".
Får tillbaka ett sms där hon ungefär dumförklarar mig och att kolla klockan.
 Under natten hade min mobil ändrat tiden själv så istället för att den var rätt, var den en timme för mycket. Ingenting
ni blir förvånade att jag lyckas göra kanske? :) Ett tips! Ska ni äta brunch i Halmstad någon gång, så har Punch i
Tylösand den absolut bästa brunchen ni kan tänka er. Mums!


Efter brunchen hämtade jag Sandra och åkte till familjen Sedig, (ååååh, Tobbe hade kommit hem, gissa om jag var glad
över att se han!!). Där grillades det, skrattades och det blev lika mycket gnabb och prat som alltid. Världens bästa
familj (efter min egen!).
 Mitt upp i allt ringer Anna, "Du, jag tror jag har en lägenhet åt dig, vänta lite, här ska du få prata med han som har den".
Tre timmar senare var jag och tittade på den. Ni kan se bilder nedanför sen :)
  Resten av kvällen spenderades tillsammans med min fina fina Malin Bruhn! Jag vill inte att du flyttar till Stockholm!


Så idag, när jag sitter på tåget till Göteborg kommer jag på att jag glömt mina mobilladdare och min norska mobil
hemma i Halmstad.. Så jag fick stänga av telefonen för att spara batteri, och nästa gång jag startar telefonen har jag ett
meddelande inspelat från Fredrik med lägenheten, och vet ni vad? JAG FICK DEN!!!!!! :) Woho!!

Nu när jag skriver detta sitter jag på tåget till Oslo, för att sen byta där till Geilo. Får ju passa på att skriva mina inlägg
när jag inte kommer hinna det senare, och för att ha någonting att göra på tåget. Trots att jag inte kommer kunna lägga
upp detta förrän inatt när jag kommit hem.

Herregud vad mitt högerben somnar hela tiden, läskigt känns det. Tycker inte om den stickande känslan. Men sånt är
livet, och det tar jag gärna. För som jag skrev innan, just nu ler lyckan åt mig på sitt alldeles speciella sätt..


Och nu ligger jag äntligen i min säng i Geilo, skööönt. Massor med bilder har ni att vänta på! Men den som väntar på något gott... För jag orkar verkligen inte lägga upp bilderna nu. Sov gott!

Hoppas att ni har det lika bra som mig mina vänner, och förlåt att jag skrev så lite i helgen och att allt kom på en gång.


 


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0