efterlängtad

Ja, efterlängtad det var Chailatten som jag drack på kaffe Mocca idag. Mmm, så fantastiskt gott. Men inte i närheten av den som Espressohouse gör.
 Halv två idag ringde min telefon, norskt nr. Vem kan det vara? Som vanligt låter jag det ringa för att kolla upp vem det är innan jag ringer upp.. Jag orkar ju inte prata med vem som helst, säljare osv?!. Men det visade sig vara Lina, så snabbt som bara den ringde jag upp. Klockan två var vi påväg för att fika. Som sagt blev det en fantastisk chailatte och en supergod räksmörgås på Kaffe Mocca (Enda "okej" fik som finns på Geilo). Där satt vi i ca 1,5 timme sen gick vi till butiken Bror og söster där Ida jobbar.
 Efter en liten snabb kik genom affären och ha sett Lina hitta väärldens snyggaste tiger kostym till halva priset gick vi tre till Pepes pizza för en snabb kaffe. Som varade i nästan en timme den med.. Mycket härligt snack blev det, och kanske en härlig tjejmiddag om två veckor när vi kanske är lediga alla tre?

Efter det kom jag tillbaka hem hit till Skaro och lyckades övertala (okej det var inte så svårt) Elin och Patrik till att dricka lite te med mig. Så vi pratade, spelade kort och drack te innan vi började laga mat. Mums.

Så det har varit en slapp och härlig dag, men ändå har jag äntligen gjort någonting annat än att bara sitta framför datorn och titta på serier. Vilket inte är helt fel det heller.
 Jag trodde inte att jag skulle säga det här, men det ska bli skönt att börja jobba imorgon igen efter hela två dagars ledighet. Vad jag förstått är det mycket att göra på hotellet nu, vilket är underbart.

Åh, vet ni vad? Jag läste precis min syster Malins blogg, http://mawlien.blogg.se/ och jag är otroligt rörd. Så jag måste "svara" tillbaka på det. Jag saknar dig också lillasyster. Och jag håller med dig totalt med det du skrev, och du får jätte gärna komma och hälsa på mig när du vill när jag flyttat hem (du får också jätte gärna hälsa på här uppe). För det är några som betyder mycket för mig är det min familj. Malin och Dennis, er saknar jag otroligt mycket varje dag. Även mamma och pappa. Men speciellt mina syskon, för när jag är här uppe kan jag inte hålla reda på er så ni inte gör massor med dumheter! Men Malin, får jag ge dig ett tips, som jag verkligen tycker att du ska göra? Bli ihop med Wigan igen!

Jag har tänkt lite på att jag ska försöka få mina vänner att förstå hur mycket jag uppskattar dom, så idag är det Petters tur att få ta en liten del av mitt hjärta. För denna killen ska ni veta har ställt upp för mig i vått och torrt. Vi har verkligen världens konstigaste historia bakom oss, så därför tänker jag berätta den för er.. 
 Jag kommer faktiskt ihåg det som om det var igår.. (dock inte vilken hemsida det var) men jag ville byta mitt användarnamn till "pickaboo" för jag var väldigt inne på det ordet för ca 3 år sen... Men det visar sig att det redan är upptaget.. Hur kan det vara möjligt tänkte jag då, och nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla upp idioten som tagit MITT namn! Det visade sig vara Petter, som ni redan förstått.. Efter några väl valda ord : Du har tagit mitt användarnamn (har jag för mig att dom var) började en lång och fin vänskap.
 Idag är Petter en av dom jag vänder mig till när jag är lycklig, ledsen, nere eller har något jag bara måste berätta för någon. För den killen, han är en av de bästa vänner man kan hitta.

Jag sitter nu och funderar på vad jag ska titta på nu innan jag somnar.. Ska jag vara så tråkig att jag börjar se om mina serier, eller ska jag se en av mina filmer, igen?
Topp tio sedda för mycket just nu(I ordning efter hur många ggr de är sedda)
Remember The Titans
Twilight
Two And A Half Men
A Walk To Remember
House
Ghost Whisperer
One Tree Hill
Wild Child
Gossip Girl
90210
Men detta är ju en följd av detta tragiska säsongsarbetet. Och nu räknade jag med de jag kollar på mest själv. för Tobbe har en viss craving för att titta på Gordon Ramsay (så att jag blir jätte hungrig när jag ska sova) och Scrubs. För att inte räkna med de otaliga otroligt dåliga filmerna. Men jag älskar dig ändå. Kom tillbaka snart!

Ha det greit, och vänta inte uppe för länge till nästa gång.


Vi ♥


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0