Receptionista

Långt uppe i fjællen, mitt ute i ingenstans, dær ligger byn Geilo. Precis mitt mellan Oslo och Bergen.

Nu ær jag inne på min femte timma før dagen. Ingenting kvar att gøra mer æn att vakta telefonen, och sitta med ett leende utifall någon av våra kæra gæster skulle vela någonting.
 Klockan 15.43 var jag klar med allt jag skulle gøra idag, dvs. gøra rumtilldelningen till våra kommande gæster och svara på mejlen. Helt ensam på hotellet då inga gæster kommit in från backarna ænnu.
 Igår børjade Peter (en av køkscheferna) och jag fundera ut en ny hobby till mig, som jag kunde ægna mig åt under de resterande timmarna på jobbet då jag inte har något att gøra. Sticka, det tyckte Peter var en bra idé, ingenting før mig, var mitt svar. Så kom jag på den bra idén att jag kunde ægna mig åt slæktforskning, vilket jag gav upp efter 10 min vid datan då jag førstod vilket enormt jobb det var.
 Ær det någon som har något bra førslag till hobby før en receptionista som sitter fast i ingenmansland i Norge?

Nu har jag 2,5 timma kvar på jobbet innan min Tobbe kommer och byter av mig før att jobba nattvakt, vilket han ska gøra det två nærmsta kvællarna innan jag åker (dumt av dig!!). Før på torsdag kl. 13.39 går mitt tåg från Geilo mot Halmstad! Det ska bli hærligt att få komma hem och træffa alla.

Nej, nu ska jag ta mig min elfte (?!) kopp kaffe før dagen. Sen blir det att førsøka mig på att stæda receptionen lite.

Ha det greit!
Jessica



Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0