Vändningen

Nu sitter jag hemma efter jobbet. På sämre humör än jag varit på länge. Nu är jag så less på detta alltså. Det var väl inte riktigt okej att jag inte fick min decemberlön utbetald i Januari, men fine jag tog det. Anledningen till att jag inte fick min lön var för att hotellchefen hade "glömt bort" att jag hade skattekort för 2008. "JA MEN HUR FICk JAG DÅ LÖN I AUGUSTI?" undrade jag då.´Ojsan, javisst var svaret jag fick tillbaka.
 Men så IDAG!! (jag är vansinnig!!) skulle vi få lön. Alla fick pengar på kontot. När JESSICA går till banken. Vad tror ni då att hon får för svar? Jo ni har säkert listat ut det. NOLL KRONOR I SALDO PÅ KONTOT. MEN TACK FÖR FAN!! Då visar det sig att Trine gjort fel, inte bara en gång, utan två gånger. För min lön var insatt på Tobbes konto och vi har inte fått veta vem som fått hur mkt var. För hör och häpna "JAG TRODDE INTE ATT DU HADE ETT EGET KONTO" var svaret jag fick när jag frågade varför jag inte fått pengarna själv. MEN LILLA VÄN!! Jag hade ju gett henne mitt kontonr för ca 3 veckor sen. Smart!!

Och så undrar folk varför jag längtar hem och inte trivs här? För absolut, det är fantastiskt många och fina människor jag arbetar med. Jag trivs verkligen att jobba i receptionen. MEN när sånt här händer hela tiden så är det inte konstigt att man blir arg?!

Men för att vara LITE glad, jag sa ju att jag skulle ta tag i mitt bloggande, och se. Mitt andra inlägg för dagen!

Nej ledsen folk, nu ska jag korka upp vinet och fira att jag är ledig 2 dagar med NOLL KRONOR på kontot. Jippi! Inte ens någon mat har jag råd att köpa. Tack god gud att Ramon är så snäll och låter mig komma och äta på jobbet ikväll och imorgon.

                                                                                                Ha det greit!
                                                                            

Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0