tell me that we belong together.

Vad hände med allt det som var när vi var mindre? Ett leende, och vi var bästa vänner. En puss och vi var lyckliga. Sen hann verkligenheten ifatt. Men är det bara jag som ser det?


Andra hand. Alltid i andra hand. Aldrig någonsin i första hand. Första valet, det enkla valet.  Eller är det ett enkelt val? Jag trodde det. För mig var det det.

Men nu vet jag.

Nu vet vad jag vad som alltid hamnar i andra, tredje, fjärde eller femte hand. Frågan är. Klarar jag/vi av det?

Just nu, ser det mörkt ut. Dyster och grått. Som i en storm. In the eye of the storm.

Som om man kunde
Vidröra lycka
Jag virar den runt mig
Som en filt
Det är bara Du, jag och månen
                                                                                            - Blindside - Shekina.
den gamla leende tiden.

Jag önskar att jag kunde ta mig tillbaka till den gamla tiden. Den lyckliga tiden, då leendet inte var ett påklistrat sådant som var tvunget. Ett leende som kom av sig själv. Av vännerna, av handbollen, men speciellt av kärleken.

Tre önskningar i livet.. Vad skulle ni göra för tre önskningar?


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0