Dålig på detta?

Jag erkænner. Jag ær værdeløs på att fortsætta någonting jag har påbørjat. Se min blogg till exempel. Hur många dagar tog det innan jag slutade skriva? 2, 3? Jag måste ta tag i mig sjælv! Ett annat exempel ær min resdagbok (jwernebeck) som jag har låtit ligga och førtvina. Nej nu ær det dags att ta tag i saker och ting!

Idag ær jag på strålande humør. Allt ær helt fantastiskt idag. Børjade 7.00. Ræknade kassan (som før en gångs skull inte krånglade något alls), sen dess har det bara flutit på. Alla gæsterna har vart på tipptopp humør idag, och jag har till och med hunnit fylla på i vår receptionskyl som skrek "snæælla jag behøver dricka!" eller något i den stilen.
 Men nu børjar det lite långsamma. Alla gæsterna har åkt ut i backen, hær sitter jag och væntar på att telefonen ska ringa (vilket den kommer gøra precis nær jag ska sætta mig før att æta).  

 Jag tror att det ær idag lønen kommer. JIPPI! Jag kan knappt bærga mig, før på mitt svenska konto, dær ekar det. Men jag var lite sådær grinig på Norge (ja, jag brukar visst vara det har jag hørt?!) før att banken stænger redan 15.00 (hemma stænger dom ju 18.00 alla dagar førutom fredag). Men icke sa Nicke, Wenche kom och berættade før mig att idag ær det minsann torsdag(næhæ?!) och då stænger banken inte førræn 17.00.
 Trumvirvel. Vilket betyder att jag kan gå mitt bankærende som jag skjutit upp i 1 vecka nu. Så jag ska gå dit idag, førsøka hitta mig ett sætt att lura systemet (man måste ha pass før att få ett kort till banken hær). Och eftersom jag inte har det har jag førsøkt mig på att komma på ett smart sætt att hitta ett kryphål. Kanske jag har gjort det? Håll tummarna før mig! Sen ska jag førsøka føra øver pengarna från mitt norska konto till mitt svenska (æven hær håll tummarna før mig!) och ta ut lite pengar.

Men nu tror jag att jag ska førsøka jobba lite till. Førsøka leta fram något jag kan gøra.

Ha det greit!
Jessica

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Tusen tack! :)

Stora kramar!

2009-02-05 @ 10:41:24
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: jamaLi

TÄVLING! Ja du läste rätt! kika in på bloggen =)!

2009-02-05 @ 12:56:25
URL: http://jamali.blogg.se/

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0