Gårdagens blogg.

Så satt man på tåget hem från Geilo. Har just bytt tåg i Oslo påväg mot Göteborg. (När ni läser detta är jag redan hemma sen många timmar, men vad ska man annars göra när man sitter och har tråkigt på tåget? ;-) )


Tiden i Geilo har varit väldigt bra för mig på många sätt och vis. Okej, jag har vantrivts så det står härliga till i denna lilla by mitt i ingenstans i Norge. Men jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv.

Jag har också förstått hur mycket familjen och vännerna betyder för mig, att jag inte kan leva utan dem. Det har varit en fantastisk tid med Tobbe och jag har fått lära känna han ännu bättre än jag gjorde innan.

 Även jobbet uppe i Geilo har varit bra för mig som person, inte bara personligt, utan väldigt mycket yrkesmässigt. Frågar någon varför det har varit bra för mig, vet jag inte om jag kan förklara det till punkt och pricka. Men jag känner verkligen det, och det är väl den känslan som är viktigast?

Det har varit en bra tid för mig, och även om jag (och alla andra) inte trodde det, så känns det konstigt att åka därifrån. Jag kommer sakna människorna där uppe. Men på något vänster lyckades de få mig till att säga att jag kommer komma upp igen. Visserligen aldrig mer för en hel säsong (det gjorde jag väldigt klart) men kanske för någon vecka eller två när det är lugnt och stilla på (mitt favorit) Harrys. Bara komma upp för att hälsa på och tjäna lite extra pengar. Varför inte? Kanske till och med åka på skidsemester? För om jag har varit sugen på att åka skidor under dessa månaderna!

 ( För er som vill veta sitter jag och har panik på tåget eftersom jag är såå kaffesugen men mitt ben har helt och hållet domnat bort, det kanske bara jävlas med mig? )


Men det ska bli härligt att komma hem. Till vardagen, till det normala, till Harrys. Ni måste tro att jag är tokig eller någonting, Men Harry´s pub och restaurang i Halmstad är ett av de få platser jag arbetat på och känt som jag gör. Jag trivs så bra med stället och alla som arbetar där, trots att Sandra slutat nu. Jag ser fram emot sommaren i Halmstad, och att ha Tobbe hemma från Norge.

 Att ha Tobbe hemma i Halmstad igen känns otroligt (ursäkta språket) jäkla bra! Även fast han ska jobba i Varberg, men vad gör det? FÖR DET LIGGER I HALLAND!! =) Säg vad ni vill, men långdistans suger! Visst, en del av mig vet om att han troligen kommer att vara uppe i Geilo till vintern igen, och alla som känner mig vet att jag inte kommer stoppa han, hur ont det än kommer göra att ha han så långt bort igen. Men det finns tåg, det finns bussar, för fasen jag kan köra upp dit och hälsa på om det är så!  


Kommentarer

Här kan du kommentera precis vad du vill men tänk på att sådant som jag anser som stötande mot mig eller någon i min omgivning godkänner jag inte! Rätt uppenbart va?

Vad heter du?
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Skriv din e-postadress Här!

Vad heter din blogg?

Ordet är ditt:

Trackback
RSS 2.0